FANDOM

Een medaillon is een sieraad die in deze wereld van essentieel belang is. Dit is wegens dat een medaillon magische krachten en energie beschikt. Voor de rest is het medaillon een deel van je zelf. De energie van een medaillon kan worden gebruikt voor het ontwikkelen van gaven of het uitvoeren van magie. Het ene medaillon is krachtiger dan het ander. Dit is afhankelijk van waar die gemaakt is, de edelsteen/ mineraal en de verbondenheid tussen het medaillon en de drager. Mensen zonder een medaillon zijn vaak mensen die zijn verbannen of zijn ontbonden wegens een straf. Dit kan het gevolg zijn van duistere bezigheden, vervloekingen of ter straf. Een medaillon word gezien als een geschenk van God.

Verbond

In je eerste levensjaar op de langste dag van het jaar krijgen alle kinderen een medaillon. Deze dag word ook wel de openbaring genoemd. Het medaillon kiest meestal zijn eigen meester. Vaak gaan de ouders met het kind naar de plaatselijke heiligdom waar medaillons liggen. Aan de hand van de maand waar in het kind is geboren, het sterrenbeeld dat het kind heeft en de bloedlijn, worden door monniken medaillons gekozen. Deze medaillons komen meestal uit de mijnen van Dondor. Na dat er zeven medaillons zijn gekozen die het meest met het kind is verbonden worden ze naar een hal gebracht. Deze hal is rond en er zitten zeven gaten in de muur en middenin een rune. Deze rune is gemaakt van ametrien eveneens als de zeven leg-plaatsen in de muur van de ruimte. Eerst worden de medaillon in de muur gelegd. Hier na word het kind op de rune in het midden gezet. hier door stroomt er lichamelijke energie na de zeven runnen in de muur. Het medaillon dat zich het meest tot het kind aangetrokken voelt zal opgloeien en zich binden aan de persoon. Als de eigenaar van de medaillon overlijd zal de geest van de eigenaar in het medaillon zijn rustplaats vinden en worden geborgen in de hallen van Dondor. In zeldzame gevallen zal een oud medaillon een nieuwe meester kiezen als het medaillon zich geroepen voelt. Dit gebeurt echter alleen met speciale en heilige medaillons of medaillons van hele belangrijke mensen. Bijvoorbeeld bij koningen, legendes en tovenaars.

Maak proces

Een medaillon word gemaakt uit verschillende componenten. Vaak bestaat een medaillon uit één of meerdere edelstenen/ mineralen en een edelmetaal zoals goud of zilver. Voordat een medaillon is gemaakt gaat er een heel proces aan vooraf. Iedere edelsteen/ mineraal word met alle respect en ere verwerkt. Iedere edelsteen/mineraal die uit de mijn komt word zorgvuldig gereinigd. Nadat de steen schoon is gaat hij naar de sorteerkamer. De stenen worden gesorteerd op soort en op energie. Hier word alleen gekeken naar de meetschaal van de energie. Nadat dit gedaan is word er één ontwerp geschetst voor een uniek medaillon. Als de schets klaar is gaat de steen door naar de edelsmid. Eerst word de steen geslepen in de vorm van het ontwerp dit is in de meeste gevallen ovaal, maar soms ook ruiten of andere unieke vormen. Als dit klaar is word de steen weer gemeten op de energieke kracht. Vervolgens word de edelsteen/ mineraal weer gereinigd. Hierna gaat het naar de edelsmid die het medaillon zal maken. Het medaillon kan uit een of meerdere stenen bestaan en word vaak afgewerkt in goud of zilver.

Meetschalen

Er zijn twee meetschalen. Eentje voor de energie van het medaillon en de ontwikkelingsschaal. De energie schaal gaat van één tot vijftien bij normale gevallen bij hoge tot extreme kan het oplopen van vijfentwintig tot vijftig of hoger. De ontwikkelingsschaal is gaat van één tot vijfentwintig normaal. Bij hogere gevallen kan dit veel meer zijn hier bij kan je denken aan getallen van honderd tot tweehonderdvijftig tot veel hogere percentages. Deze twee meetschalen worden veel gebruikt. Dit kan worden gemeten door één expert te laten kijken naar de zuiverheid van de edelsteen/ mineraal en je te testen op je vaardigheden en magie/ energie gebruik van je medaillon. Bij sommige mensen kan dit tot epische schaal stijgen. Dit komt zelden voor en meestal zijn deze medaillons in bezit van machtige mensen of zijn het verbonden medaillons. Vaak is het hoe helderde en zuiverder de edelsteen of edelstenen zijn hoe hoger de ontwikkelingsschaal is. De energieschaal kan worden gemeten door je magie en energie te testen. Een medaillon kan meerdere krachten hebben. Dit kan zijn door dat het medaillon een krachtige of zeldzame steen heeft of uit meerdere verbonden stenen bestaat.