FANDOM

Ereon is het eiland bij het Land van dalen. Het eiland werd in de eerste era verwoest door boze nomaden. Toen die tijd is het eiland niet meer hersteld van de schade, totdat dit land na de eerste era werd toegewezen aan Emma. Zij herstelde samen met haar volgers het eiland en bouwde een enorme havenstad, om handel te kunnen drijven met de mensen uit het Land van dalen, Elfstanié, De vlakte en de naast liggende eilanden. De hoofdstad van Ereon is Asena.

Landschap en ligging

Het landschap van Ereon is vooral grasvlakte, bossen en achterin het land stuken heuvels en bergen. Ereon heeft als buurlanden Land van dalen, Elfstanié, De vlakte en Nasania. Ereon heeft ook nog één eiland genaamd Alenia die aan de oostkant van het land ligt.

Klimaat

Ereon heeft een tropisch zeeklimaat, omdat het eiland in de zee ligt, en er in het gebied veel tropische lucht hangt. Daarom is het vaak mistig in de ochtend en overdag meestal warm weer, maar ze hebben er ook een regenseizoen met veel tropische regen.

Regering

De regering van Ereon is heel democratisch gericht net zoals in Elfcerné word het bestuurd door 5 leiders die iedere 3 jaar worden gekozen en daar boven staat dan nog de koning of koningin van het land. De regering in Ereon is heel stabiel, omdat er maar één volk woont en een aantal monniken, hierdoor heerst de democratie in vrede. Maar af en toe is er eens een protest, maar niet vaak. Het land word bestuurd vanuit de hoofdstad Asena.

Het leger

Ereon heeft een goed georganiseerd landelijk leger die zich meestal in andere landen bezig houd waaronder: Elfstanié, Elfcerné en Dondor. Maar zijn in enigenland in de stad Asena ook aanwezig. Het leger moet wel vaak op het eiland Alenia optreden, omdat er veel volkeren wonen die het volk van Ereon niet echt aan staat, omdat ze in de oorlog volgens hun, hun land hebben veroverd.

Bevolking en Cultuur

De bevolking van Ereon zijn voornamelijke mensen en in andere delen monniken. De mensen in het land werken vooral in de economische sector, omdat het land daardoor heel stabiel door is en goed ontwikkelt. De mensen werken vooral aan het opbouwen van het land, mensen te trainen voor het leger en op het platteland. Daarnaast word er ook veel in de scheepsbouw gewerkt, omdat Ereon speciaal hout heeft wat heel sterk is en heel geschrikt is voor de scheepsbouw.