FANDOM

Dondor is de havenstad van Elfstanié. De havenstad licht op een klif aan de zee. De stad is een belangrijke plek voor het land, het is namelijk het economisch hart van het land en een belangrijke plaats waar wapens en magie word gemaakt en beoefent. De stad stamt nog af uit het oude rijk. Voordat het land uiteen viel werd het vooral gebruikt als een plek om mensen over De Dichte zee te varen en naar Ereon te brengen. Onder de stad bevinden zich heel veel grotten en kerkers. In de grotten groeien heel veel verschillende soorten edelstenen en mineralen die worden gebruikt om medaillons, wapens, ringen, amuletten en andere sieraden en dingen mee te maken, omdat er in edelstenen en mineralen magie kan worden opgewekt door spreuken erop uit te oefenen of bepaalde manier van verwerken. Daarnaast heeft iedere edelsteen of mineraal zijn eigen eigenschap en kan zich binden aan een bepaalde emotie, karakter of eigenschappen van een mens of wezen. De mijnen worden ook wel de heilige mijnen van Dondor genoemd.

Cultuur en opbouw Edit

De stad is van zichzelf heel oud en stamt nog uit de tijd van het begin van de eerste era. De stad is vooral gebouwd uit wit gesteente zoals witte Metamorfe en witte kwarts. Daarnaast vind je er veel bogen gemaakt van die materialen. Onderaan de gletsjer van de stad liggen aan het water vooral veel stenen steigers waar de schepen liggen. De steigers zijn versierd met bogen aan de zijkant en de grond van de steigers zijn versierd met bloemen spiralen. In de stad zelf staan vooral huizen van steen soorten en de stad word verlicht met vel licht en donkergroene smaragdstaven die van zichzelf licht afgeven.

Edit